Seminář Jan Hus

Archiv obsahů vyučování a doporučené domácí práce
I. rok 2019 – 2020

V čem jsme pokročili v hudebním vzdělávání
24. – 26. 1. 2020

  • zavedení kánonů Pějmě Pánu a Cantate Domino z Kánonické knihy I
  • opakování a procvičení rytmického členění v hudbě (celé – šestnáctinové noty) – viz Hudební praktikum I str. 5
  • využití rytmického členění ve snadných rytmických cvičeních v rozsahu celá – osminová nota (Hrátky s rytmem)
  • pokračování ve hře na zobcovou flétnu – procvičování tónů g1 – d2 a zavedení nových tónů e1 a d1
  • vytváření vlastních dvoutónových rytmicko-melodických motivků (plnění „šuplíčků s fantazií“)
  • procvičení všech dosud zavedených flétnových tónů pomocí těchto motivků a jejich mechanickým posouváním v rámci zvládnutých pěti tónů
  • zavedení hry z not v rámci rozsahu g1 – d2
  • první písničky na 2, 3, 4 a 5 tónů hrané podle not (viz Hudební praktikum I – str. 31 a dále
  • společný zpěv písniček ze sborníku Zpívánky I

Doporučená domácí práce

  • opakovat zpěv a ev. flétnovou hru (u těch kdo umí) u nově zavedenných kánonů a písniček na 2 – 5 tónů (kánonická kniha I a Hudební praktikum I)
  • procvičovat na flétně nové tóny e1 a d1 vytvářením a pravidelným opakováním jednoduchých čtyřdobých motivků (plnění „šuplíčků s fantazií“)
  • zkoušet doprovázet hrou na tělo jakoukoliv písničku rytmickými hodnotami celé, půlové, čtvrťové a osminové noty
  • opakovat Hrátky s rytmem I ( Hudební praktikum I – str. 6)
  • opakování naučených písniček ze sborníku Zpívánky I

V čem jsme pokročili v hudebním vzdělávání
13. – 15. 12. 2019

  • zavedení kánonů Gloria, gloria z Kánonické knihy I a Naše zvony pěkně znějí
  • zavedení rytmického členění v hudbě (celé – šestnáctinové noty) – viz Hudební praktikum I str. 5
  • pokračování ve hře na zobcovou flétnu – procvičování tónů g1 – d2
  • vytváření vlastních dvoutónových rytmicko-melodických motivků (plnění „šuplíčků s fantazií“)
  • procvičení všech dosud zavedených flétnových tónů pomocí těchto motivků a jejich mechanickým posouváním v rámci zvládnutých pěti tónů
  • první písničky na 2, 3, 4 a 5 tónů hrané podle sluchu (viz Hudební praktikum I – str. 31 a dále
  • společný zpěv písniček ze sborníku Hopsa pacholátka

Doporučená domácí práce

  • opakovat zpěv a ev. flétnovou hru (u těch kdo umí) u nově zavedenných kánonů a písniček na 2 – 5 tónů
  • procvičovat na flétně nové tóny D-C-H-A-G vytvářením a pravidelným opakováním jednoduchých čtyřdobých motivků (plnění „šuplíčků s fantazií“)
  • zkoušet doprovázet hrou na tělo jakoukoliv písničku rytmickými hodnotami celé, půlové, čtvrťové a osminové noty
  • opakování naučených písniček ze sborníku Hopsa pacholátka

V čem jsme pokročili v hudebním vzdělávání
22. – 24. 11. 2019

  • zavedení kánonů Benedictus a Každé ráno z Kánonické knihy I
  • pakování a opětovné zažití pojmů takt – doba – rytmus hrou na tělo
  • pokračování ve hře na zobcovou flétnu – zavedení tónů c2, d2
  • vytváření vlastních dvoutónových rytmicko-melodických motivků (plnění „šuplíčků s fantazií“)
  • procvičení všech dosud zavedených flétnových tónů pomocí těchto motivků a jejich mechanickým posouváním v rámci zvládnutých pěti tónů
  • rytmizace říkadel v sudém a lichém metru ze IV oddílu publikace Texty k rytmickým a melodickým cvičením
  • společný zpěv písniček ze sborníku Podzimní písničky
  • příprava písní Jde dívka lesem trnovým a Ach hospodáři náš na příští Vánoční slavnost

Doporučená domácí práce

  • opakovat zpěv a ev. flétnovou hru (u těch kdo umí) u nově zavedenných kánonů a písniček
  • procvičovat na flétně nové tóny D-C-H-A-G vytvářením a pravidelným opakováním jednoduchých čtyřdobých motivků (plnění „šuplíčků s fantazií“)
  • rytmizovat říkadla z oddílu V publikace Texty k rytmickým a melodickým cvičením

V čem jsme pokročili v hudebním vzdělávání
25. – 27. 10. 2019
  • zavedení kánonů Dobrý den, Petře, Jeníku, Salvator mundi a Magnificat
  • pakování a opětovné zažití pojmů takt – doba – rytmus hrou na tělo
  • úvod do hry na zobcovou flétnu – správné nasazení tónu, zavedení tónů H-A-G
  • vytváření vlastních rytmicko-melodických motivků na procivčení těchto tónů (plnění „šuplíčků s fantazií“)
  • rytmizace říkadel v sudém a lichém metru ze IV oddílu publikace Texty k rytmickým a melodickým cvičením
  • společný zpěv písniček ze sborníku Písničky o jablíčkách a Podzimní písničky
Doporučená domácí práce
  • opakovat zpěv a ev. flétnovou hru (u těch kdo umí) u nově zavedenných kánonů a písniček
  • procvičovat na flétně nové tóny H-A-G vytvářením a pravidelným opakováním jednoduchých čtyřdobých motivků (plnění „šuplíčků s fantazií“)
  • rytmizovat říkadla z oddílu V publikace Texty k rytmickým a melodickým cvičením

V čem jsme pokročili v hudebním vzdělávání
27. – 29. 9. 2019
  • zavedení kánonů Dobrý den, Radostně zpívej, Vítáme tě, krásné ráno a Gloria tibi Domine
  • zavedení a zažití pojmů takt – doba – rytmus hrou na tělo
  • seznámení s obsahem hudebního vyučování na seminář
  • vzájemné představené účastníků semináře a jejich hudebních zkušeností
  • společný zpěv písniček ze sborníku Písničky o jablíčkách
  • vytváření rytmického doprovodu písní hrou na tělo
  • intonace písniček na 5 tónů formou „rohové kapely“
Doporučená domácí práce
  • opakovat zpěv a ev. flétnovou hru (u těch kdo umí) u nově zavedenných kánonů a písniček
  • zkoušet zpívat písničky a doprovázet se na těle